بلوك های یونولیتی پلی استایرن (عمران)

سه شنبه 26 دی 1396
1:54
رضا

دسته بندیعمران
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات22
حجم فایل989 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بلوك های یونولیتی پلی استایرن

مقدمه:

بلوك های یونولیتی «پلی استایرن» مدتی است كه برای ساختمان سازی در تهران و در آپارتمان های بلند به دلیل سبكی و كم هزینه بودن مورد استقبال انبوه سازان (بساز بفروش های سابق) قرار گرفته است. این بلوك ها در دو نوع «قابل اشتعال» و «غیر قابل اشتعال» در بازار عرضه می شوند.
وزن هر قطعه بلوك سیمانی كه در ساختمان سازی به كار می رود، ۱۵ كیلوگرم است، در حالی كه وزن بلوك های یونولیتی بسیار ناچیز است و تا اندازه بسیار زیادی موجب پایین آوردن وزن ساختمان می شود.
با وجود پوشش نسوزی كه زیر و روی این بلوك را محصور كرده است، در صورت آتش سوزی در ساختمان، این بلوك ها تنها تا ۲۰ دقیقه تاب مقاومت در برابر حرارت را دارند. ایمنی اماكن مسكونی در برابر حریق و حادثه از جمله مواردی است كه باید از نظر ایمنی شهری مورد توجه قرار گیرد. در ایمنی یك ساختمان موارد زیادی نقش دارد كه می توان به مصالح به كار رفته در آن به عنوان یكی از مهم ترین موارد اشاره كرد.
معاون امور عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران در این باره می گوید: بسیاری از مهندسین معمار بلوك های یونولیتی «پلی استایرن» را به خاطر مقاوم بودن در برابر زلزله، عایق بندی و افت صدا در ساختمان سازی به كار می برند و این یونولیت ها به دلیل كم حجم بودن و هزینه پایین در قسمت های مختلف ساختمان و به خصوص در كف سقف ها به كار برده می شوند. ولی مواد شیمیایی به كار رفته در این بلوك ها غیر استاندارد و بسیار زیان آور است.


محفظه حمل و نقل ساخته شده از پلی‌استیرن

پلاستوفوم در ایران بنام یونولیت شناخته میشود که نام اصلی آن پلی‌استیرن انبساطی (Polystyrene) و یا پلاستوفوم است، نوعی پلیمر سفید رنگ و عایق رطوبت و صدا و حرارت است که از فرایندهای پتروشیمی تهیه می‌شود. این ماده اولین بار توسط آلمان نازی در جنگ جهانی دوم برای ساخت پل‌های شناور روی آب ساخته شد. از این ماده برای عایق‌سازی، ساخت وسایل نیازمند عایق حرارتی و بسته‌بندی ابزار حساس الکتریکی، الکترونیکی و مکانیکی استفاده می‌شود.

بسته به کاربرد، چندین نام‌ تجاری و علمی برای یونولیت استفاده می‌شود که از رایج‌ترین آنها می‌توان به «پلی‌فوم» و «استایروفوم» اشاره کرد.

کاربردها

1.ساخت سردخانه

2. ساخت استودیوهای صدا برداری

3.مناسب برای صداگیری در فضا های دارای آلودگی های بالای صوتی

4.مناسب برای عایق سازی دیوارها

5. مناسب برای ساخت ماکت و کاردستی و تابلو اعلانات

6.مناسب برای ساخت دکور و فضاسازی های موقت

7.مناسب برای ساخت سازه های سبک

8.به عنوان محافظ بر روی دیوار استفاده می شود و هیچگونه عوارضی ندارد[۱]

ماده اولیه

ماده اولیه یونولیت استایرن است و در پتروشیمی بدست می آید.

ضریب‌های عایق بودن

  • ۱۰ سانتی‌متر یونولیت معمولی در برابر صدا ۴۲ دسی‌بل عایق است؛
  • ۱۰ سانتی‌متر یونولیت معمولی در برابر گرما ۳۵٪ عایق است.

بلوک سقفی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


[ بازدید : 46 ] [ امتیاز : 5 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به علم و دانش است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]